Mój motoryzacyjny styl życia

Korekta lakieru samochodowego – czy warto się na nią zdecydować?

Korekta lakieru samochodowego polega na jego dokładnym wypolerowaniu. Ten zabieg pozwala pozbyć się mikrorys, śladów po myciu w myjni automatycznej i przywraca karoserii dawny połysk. Korektę lakieru należy jednak wykonywać w ściśle określony sposób; źle wykonane polerowanie może bowiem przynieść więcej szkody niż pożytku.

Jak przygotować się do korekty?

Proces ten należy rozpocząć od dokładnego umycia auta. Dzięki temu usuniemy piasek i brud przyklejony do lakieru.

Do mycia należy używać piany aktywnej lub szamponu samochodowego. Należy unikać szczotek i twardych gąbek – dopuszczalne są jedynie te miękkie, najlepiej specjalne gąbki polerskie. Do usunięcia z karoserii śladów asfaltu i smoły należy użyć natomiast specjalnej glinki (rozprowadzanej gąbką do glinkowania) lub preparatów chemicznych do czyszczenia smoły.

Korektę lakieru czas zacząć!

Po zaklejeniu wszystkich plastikowych elementów karoserii taśmą lakierniczą (maszyny polerskie mogą uszkodzić gumy i plastiki ze względu na wysoką temperaturę, jaka wytwarza się w czasie ich pracy) przystępujemy do dokładnego wypolerowania lakieru.

Do tego celu używa się specjalnych, ekektrycznych polerek, które dzielą się na dwa rodzaje:

  • polerki rotacyjne – ich talerz kręci się jedynie dookoła własnej osi;
  • polerki oscylacyjne – ich talerz jednocześnie wiruje i wibruje na boki.

Aby dobrze wykonać korektę lakieru, konieczne jest przynajmniej dwukrotne przejście maszyną polerską przez całą karoserię. W pierwszym etapie tej procedury usuwamy z lakieru najgłębsze rysy przy użyciu pasty polerskiej tnącej. Etap drugi to monent, w którym do akcji wkracza pasta polerska wykańczająca i miękka gąbka. Ich użycie gwarantuje, że nasz samochód będzie błyszczał jak lustro!

Scroll To Top